Dostosowuję metody terapii adekwatnie do indywidualnych potrzeb i możliwości. W swojej praktyce wykorzystuję m.in. stymulację funkcji poznawczych, gesty obrazujące ruchy artykulatorów (GORA), masaż logopedyczny, alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC), elementy metody werbo-tonalnej, elementy metody krakowskiej. Dbam o pełen komfort moich podopiecznych i zapewniam atrakcyjną formę terapii.
W pracy najważniejsze jest dla mnie ułatwienie im codziennego funkcjonowania, a tym samym poprawa jakości życia.
Nazywam się Klaudia Sobczak jestem pedagogiem, terapeutą ręki, prowadzę rewalidację z uczniami z niepełnosprawnościami w tym z dziećmi w spektrum autyzmu oraz jestem trenerem umiejętności społecznych TUS SST. Pracuję w szkole, gdzie tworzę indywidualne plany wsparcia, pomagam uczniom w rozwijaniu ich potencjału i budowaniu pewności siebie. Wcześniej zdobywałam doświadczenie w Ośrodku Profilaktyki i Terapii Uzależnień, co wzbogaciło moje podejście do pracy z dziećmi i młodzieżą. Moja praca opiera się na empatii, indywidualnym podejściu i tworzeniu bezpiecznej przestrzeni do rozwoju. Jako trener umiejętności społecznych prowadzę zajęcia grupowe, ale również indywidualne. Dzieci uczą się rozpoznawania emocji, nawiązywania relacji, rozwiązywania konfliktów i współpracy. W swojej pracy stosuję metodę modelowania, odgrywania ról, wykorzystuję gry i zabawy do budowania relacji i rozwijania umiejętności społecznych oraz radzenia sobie z emocjami. Każdego dnia wspieram moich uczniów w odkrywaniu ich możliwości, budowaniu relacji i osiąganiu sukcesów. Wierzę, że dzięki empatii, indywidualnemu podejściu i współpracy z rodzinami oraz zespołem specjalistów, mogę tworzyć środowisko, w którym każde dziecko czuje się akceptowane i gotowe do rozwoju.
Diagnosta ADOS-2
Terapeuta dzieci i młodzieży
Psycholog z zacięciem klinicznym, doświadczony terapeuta dzieci i młodzieży, trener metody Kids Skill, specjalista z zakresu poprawy funkcjonowania osób z zaburzeniami neurorozwojowymi.
Z ciekawością i otwartością poznaję małych i większych klientów, by towarzyszyć im w drodze do lepszego bycia ze sobą i innymi.
Każdy wnosi swoją historię i własne kompetencje dlatego razem poszukujemy indywidualnych rozwiązań dla napotykanych wyzwań.
Trener Umiejętności Społecznych
Przygodę z integracją sensoryczną rozpoczęłam kończąc kurs pierwszego i drugiego stopnia, a finalnie studia podyplomowe na kierunku integracja sensoryczna. Uczestniczyłam w licznych szkoleniach dotyczących terapii oraz diagnozy, doskonaląc swój warsztat pracy. Wiele wniosło w moją pracę doświadczenie jakie zdobyłam pracując z dziećmi w przedszkolu, szkole, poradni psychologiczno – pedagogicznej czy centrum terapeutycznym.
Pracowałam z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, zaburzeniami lub chorobami tj. autyzm, ADHD, zespól Downa, dziecięce porażenie mózgowe, miopatia wrodzona i wiele innych.
Wykonuję diagnozę integracji sensorycznej oraz regularną terapią z dziećmi w różnym wieku.
Moja pomoc obejmuje również zaplanowanie diety sensorycznej na terenie domu, co za tym idzie ścisłą współpracę z rodzicami.
Moja maksyma: Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat.
Stąd moje zainteresowanie metodami opartymi na zabawie. Preferuje metody aktywizujące z wykorzystaniem wszystkich
zmysłów dziecka. Zabawa jest najbardziej naturalną aktywnością dziecka, najpiękniejszą. Nauka poprzez zabawę daje niesamotne efekty, a zaangażowanie dziecka wpływa znacząco na postępy terapii.
W swojej pracy kieruje się słowami: Nie ma dziecka jest człowiek. Staram się traktować każde dziecko jak partnera, okazując mu szacunek i wsparcie jakiego potrzebuje.